In kleine bedrijven kunnen veel opties noodzakelijk zijn, terwijl de bedrijfsgrootte dure investeringen in een telefoonnetwerk helemaal niet rendabel maken.
Voorbeeld
Bedrijf Klein heeft 20 medewerkers met een algemeen nummer. Alle medewerkers zijn via dat nummer bereikbaar. Tevens is er een storingsdienst 24/7 die door een aantal medewerkers in wisselende dienst wordt bemand. Verder zijn er uiteraard een afdeling verkoop, inkoop, boekhouding et cetera.
Via een voice respons systeem wordt een voorselectie gemaakt naar welke medewerker of groep medewerkers de oproep wordt doorgestuurd. Ook is het mogelijk alle oproepen door een telefonist of commerciële binnendienst te laten beantwoorden, terwijl bij extra drukte het voice respons systeem voor afhandeling moet zorgen. Bij een andere bezetting op een andere dag of moment kan een andere wijze van afhandeling nodig zijn.
U kunt zelf bepalen wat voor uw bedrijf van toepassing is. De techniek is aanwezig. U bepaalt zelf wanneer u van welke diensten gebruikt en betaalt ook alleen de dienst waar u gebruik van maakt. U investeert niet in diensten die niet gebruikt worden.